דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת סירים ומחבת איכותית למטבח 

מאת    [ 02/01/2008 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 10409 פעמים ]

החלטתם לרכוש סיר, מחבת או תבנית בחנות כלי בית, אתם צריכים לחשוב על סוג חומר המבנה ממנו עשוי כלי הבישול, סוג חומר הציפוי של פני השטח, מראה ועיצוב המוצר.

חומר הציפוי
חומרי הציפוי הנפוצים ביותר בשוק לסירים ומחבתות הם ה - Nonstick , נירוסטה (stainless steel), ו - Hard Anodized Aluminum.

מחבתות Nonstick משחררות את התבשיל ביתר קלות (לא דביק) וקלים יותר לניקוי מאשר ציפויי stainless steel ו- Hard anodized Aluminum. בכל בית צריך שתהיה לפחות מחבת Nonstick איכותית אחת במטבח. יחד עם זה, לא חייבים להחזיק סט שלם של מחבתות Nonstick. משטח מחבת Nonstick הוא חלקלק מדי להכנת רטבים וקשה יותר להשחים איתו את התבשילים. מצד שני פני המשטח מאפשר בישול נוח של מזון הנוטה להדבק על פני משטח הסיר או המחבת. ראו למטה מספר טיפים על איך לבחור את ציפוי ה - Nonstick הטוב ביותר.

מחבת ציפוי קרמי לאחרונה הגיעו כלי מטבח חדשים בעלי ציפוי קרמי. גם כאן חשוב לברור את האיכות הציפוי באם הוא עמיד לשריטות, אינו מתקלף ותבשילים אינם נדבקים למחבת. סדרת Ceramic-OK של ביאלטי היא סדרה איכותית בעלת ציפוי ננו קרמי העמיד לשריטות, המיוצרת ברמת איכות גבוהה ביותר. הציפוי עמיד בפני הידבקות, שריטות, סדקים, מכות, שחיקה וטמפרטורות גבוהות עד 230°. הבישול בכלי עם ציפוי CERAMIC-OK מקנה חווית בישול מיוחדת במטבח.

סירים ומחבתות נירוסטה (stainless steel) מהווים את הבחירה הטובה ביותר לקבלת בשרים אדומים, דגים או בשר עוף מושחמים, כמו כן ליצירת אותה שכבה דביקה שממנה ניתן להכין את רוטב התבשיל על ידי הוספת מעט מים. יש הטוענים שהחסרון בנירוסטה נעוץ בזמן הממושך הדרוש לניקוי. הפתרון הוא פשוט לדאוג להוסיף מים כל עוד כלי הבישול חם או לחילופין למלא את הכלי במים חמים יחד עם מעט סבון כלים ההופך את פעולת הניקוי למהירה וקלה מאד. סירים מנירוסטה הם הטובים ביותר מבחינת חוזק ועמידות לאורך זמן וכן מהסיבה שהמשטח אינו ריאקטיבי ועמיד בפני מכות, שריטות נפילות וכו'.

כלי בישול Hard Anodized Aluminum הם סירים ומחבתות בעלי ציפוי עמיד וחזק ביותר כמו המחבתות גריל של ברגהוף, אטום ולא פורוזיבי שגורם גם להקשחת משטח האלומיניום. במחבתות  ובסירים Hard Anodized Aluminum  מתקבלים תבשילים מושחמים אשר ניתן בקלות לנקות.

בחירה נכונה של מחבת Nonstick
כשאתם באים לרכוש מחבת עם ציפוי נונסטיק, ודאו שפני המשטח הוא של "דופון" -  Dupont בעל העמידות הטובה ביותר להדבקות של התבשיל על פני משטח כלי הבישול, עמידות בפני שריטות לאורך זמן הארוך ביותר ובכלל עם אורך חיים הממושך ביותר הקיים בשוק.

חומרים של כלי מטבח
חפשו סירים או מחבתות נירוסטה (stainless steel) בעלות יותר משכבה אחת (clad או plied). למשל כלי הבישול של MEYER, BERGHOFF, או PADERNO בנויים משכבת סנדוויץ המורכבת משתי שכבות חיצוניות של נירוסטה ושכבה פנימית מוליכת חום מעולה כמו אלומיניום או אפילו נחושת. במבנה כזה, אתם זוכים במוליכות חום יעילה ביותר לתוך כלי הבישול יחד עם התכונות המעולות של הנירוסטה.
בבחירת סירים או מחבתות Hard Anodized Aluminum, יש לוודא שתכולת האלומיניום הטהור גבוהה ואינה נופלת מ-80%. אל תקנו סיר, מחבת או קלחת המכילים פחות מ- 80% אלומיניום. כלי הבישול מסדרת "אנולון" ANOLON מכילים אלומיניום בכל המעטפת הגורם להולכת חום מהבסיס לדפנות הסיר. בסדרת כלי הבישול "סירקולון" CIRCULON של MEYER קיים דיסק הולכת חום מיוחד בבסיס לשימוש על פלטה קרמית והלוגן, שבלעדיה החום לא יתפשט בכלי.

סירים ותבניות מפורצלן הם פתרון מושלם לשימוש בתנור או במיקרוגל. שימוש בתבנית פורצלן משמר את התכונות התזונתיות וטעמי התבשיל בדרך הטובה ביותר. התבניות והסירים המיוחדים של REVOL הינם חסיני אש ומצויינים להקרמה והשחמה של תבשילים בתנור בזכות תהליך הייצור הייחודי שלהם בטמ"פ של 1300°C.

שיקולים נוספים
בדקו שהמחבת או הסיר עמיד בתנור בטמפרטורות של עד 180°C או 250°C עבור ידיות נירוסטה (stainless steel). חשוב לא פחות, הוא המראה החיצוני והבטחון בשימוש: מה מושך אתכם במראה החיצוני והאם תחושו בנוח לעבוד איתו במטבח, ללא כוויות מיותרות. הנאמר כאן אינו מהווה את המדריך השלם והמפורט ביותר לבחירת כלי הבישול, אולם הוא יכול לשמש ככלי עזר בבחירת המחבת או הסיר הטובים והמתאימים ביותר. השימוש במידע הנ"ל יתן לכם את היסודות הטובים לבחירת מוצרים למטבח איכותיים לו אתם מצפים. הצבע החיצוני, עיצוב ואופנה הם חשובים, אבל החומר ממנו עשוי הסיר או המחבת הוא קריטי.

בישול נעים !

דרך אתר http://www.hometags.co.il אנו מזמינים אתכם לגלות את המנגנון שפועל מאחרי hometags שהוקם להביא לכם חווית קניה, רמה של איכות שרות ושביעות רצון גבוהה ביותר . אתר http://www.hometags.co.il מתבסס על הרעיון של חנות כלי בית גדולה הפועלת באינטרנט אשר מתמחה במוצרים לעיצוב ותכולת הבית במטרה להגשים את המשאלות הדימיוניות ביותר שלכם בתחום: כלי בית כלי אוכל כלי מטבח טקסטיל לבית עיצובים ונוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב